Kas slēpjas aiz jēdziena “nepamatota prasība” iepirkumā?

Nepamatota prasība ir jebkurš nosacījums, kuram nav objektīva pamatojuma un, kas var ierobežot konkurenci.

Piemēram, ja tiek prasīts, lai iepirkumā piedāvātajai precei būtu specifiska krāsa, šo prasību nepieciešams pamatot, nevis balstīt uz subjektīvu izvēli. Valsts un pašvaldību iepirkumos katra prasība jābalsta uz reālām vajadzībām, nevis personīgām vēlmēm.

Praksē jebkuru prasību var pamatot, bet jārēķinās, ka pretendenti var apstrīdēt pasūtītāja argumentus. Ja nav pietiekami skaidra un objektīva pamatojuma, šāda prasība var tikt uzskatīta par nepamatotu un konkurenci ierobežojošu.

Uzdod savu jautājumu

Ja nevarat atrast atbildi uz jūs interesējošu jautājumu, izmantojiet iespēju uzdot ekspertam savu jautājumu!