Valdība atbalsta VAS “Latvijas dzelzceļš” restrukturizāciju

11.janvārī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu par VAS “Latvijas dzelzceļš” restrukturizāciju, kas paredz SIA “LDZ infrastruktūra” likvidāciju un SIA “Rīgas Vagonbūves Uzņēmums “Baltija”” pievienošanu VAS “Latvijas dzelzceļš”  meitas sabiedrībai SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”.  

Satiksmes ministrijas izstrādātais priekšlikums paredz koncentrēt viena veida pakalpojumus vienā uzņēmumā, nodrošināt kopējo izmaksu samazinājumu un procesu sakārtošanu. VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iekšējo resursu pārdale veicinās efektīvāku resursu pārvaldību un ilgtermiņā nodrošinās uzņēmuma konkurētspēju. Plānotais finansiālais ieguvums no restrukturizācijas būs aptuveni trīs līdz četri miljoni eiro.

Pēdējo gadu laikā SIA "LDz infrastruktūra" sniegto pakalpojumu apjoms LDz ir ievērojami samazinājies. Uzņēmuma potenciāls pakalpojumu sniegšanai ārējiem klientiem ir ierobežots, vienlaikus tā funkcijas dublējas ar LDz piederošās kapitālsabiedrības SIA "LDz ritošā sastāva serviss" funkcijām.

“LDZ infrastruktūra” likvidācijas rezultātā LDz iegūs būtiskus aktīvus, tajā skaitā aptuveni trīs līdz četri miljoni eiro naudas atlikumu un nozīmīgus darbojošos pamatlīdzekļus.  Tāpat, uzņēmuma likvidācijas rezultātā samazināsies kopējās administratīvās izmaksas. Plānots, ka “LDZ infrastruktūra” darbus pārņems LDz.

Arī SIA “Rīgas Vagonbūves Uzņēmums “Baltija” (RVU Baltija) darbu apjoms pēdējo gadu laikā ievērojami samazinājies un tuvāko gadu laikā nav sagaidāmi nozīmīgi pasūtījumi. RVU Baltija veic sliežu transporta ritošā sastāva ražošanu, modernizāciju un remontu, kā arī komplektējošo daļu ražošanu, kas dublējas ar LDz  pamatfunkcijām. RVU Baltija pievienošana LDz meitas sabiedrībai SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” dos iespēju samazināt administratīvas izmaksas.

Plānots, ka "LDz infrastruktūra" likvidācijas process un  RVU Baltija pievienošanas LDz meitas sabiedrībai SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” process tiks pabeigts 2022.gadā.