Neregulētie zemsliekšņa iepirkumi ES fondu projektu ietvaros

Vebinārs, 24.07.2025 plkst. 10.00-13.00

Pieteikšanās termiņš:  23.07.2025 

ES fondu projektu īstenotāji nereti sastopas ar neskaidrībām un riskiem zemsliekšņa iepirkumu veikšanā – īpaši gadījumos, kad iepirkums nepakļaujas tiešai Publisko iepirkumu likuma (PIL) piemērošanai. Nepietiekama izpratne par šāda veida iepirkumu veikšanu var radīt finansiālas korekcijas, projektu aizkavēšanos vai negatīvus secinājumus Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) pārbaudēs.

Vebināra mērķis: sniegt teorētisku un praktisku ieskatu neregulēto zemsliekšņa iepirkumu veikšanā ES fondu projektu ietvaros, uzsverot biežāk sastopamos riskus, neatbilstību un uzraudzības aspektus, lai veicinātu korektu un pamatotu iepirkumu īstenošanu.

Satura apraksts:

  • Kas ir neregulēts zemsliekšņa iepirkums? Pamatjēdzieni. 
  • Iepirkumu plānošana - kā savlaicīgi un pamatoti organizēt iepirkumu?
  • Cenu aptaujas veikšanas pamatprincipi, atbilstība prasībām un pārbaude CFLA;
  • Iepirkumu nepamatots sadalījums - kā identificēt mākslīgu iepirkumu dalīšanu, kādas ir sekas, un kā no tām izvairīties?
  • Iepirkumu nepamatots sadalījums - prakses piemēri;
  • MK not.104 salīdzinājumā ar PIL regulējumu (cenas pamatotība un interešu konflikts), prakses piemēri; 
  • Biežākās neatbilstības līguma grozījumu kontekstā.

Mērķauditorija: ES fondu projektu īstenotāji, vadītāji, iepirkumu speciālisti un citi interesenti, kuri iesaistīti iepirkumu plānošanā, organizēšanā vai uzraudzībā.

Māra Rūtentāle

Vebināru vada
Māra Rūtentāle

Centrālās finanšu un līgumu aģentūras Izglītības pārvaldības projektu nodaļas vecākā eksperte.

Ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi iepirkumu jomā. Profesionālā darbība aptver gan publiskā sektora iepirkumu vadību, gan padziļinātu darbu ar Eiropas Savienības fondu līdzfinansētiem projektiem.

Ar augstu kompetenci dokumentācijas sagatavošanā un atbilstības nodrošināšanā. Ikdienas darbā dalās ar uzkrāto pieredzi, konsultē un sniedz metodisko atbalstu, veicinot kvalitatīvu projektu īstenošanu un finanšu līdzekļu efektīvu izlietojumu.

Dalība vebinārā

Vebinārs notiks Zoom platformā.

Cena: € 57.37 + PVN (cenā iekļauta lekcija un izdales materiāli elektroniskā veidā). 

Vietu vebinārā nodrošinām dalībniekiem, kas veikuši pilnu apmaksu vai sagatavojuši garantijas vēstuli pēcapmaksai. Veicot apmaksu 1-2 dienas pirms vebināra, lūgums nosūtīt maksājuma uzdevumu uz akademija@iepirkumi.lv
Atsaucot savu dalību vebinārā piecas dienas pirms vebināra (ieskaitot), tiek atgriezta dalības maksa, ieturot kompensāciju 50% apmērā. Ja pieteikums tiek atcelts īsi pirms vebināra norises, maksa netiek atmaksāta. Neparedzētu apstākļu gadījumā, kad vebināru nav iespējams apmeklēt, vietā drīkst piedalīties cita persona, par to iepriekš rakstiski informējot uz akademija@iepirkumi.lv. Maksa netiek atgriezta, ja dalībnieks nav piedalījies apmācībās.


Cita informācija:
Ieteikums sazināties ar sava uzņēmuma/iestādes sistēmas administratoru, lai pārliecinātos, ka esat autorizēts izmantot Zoom programmu. Nepieciešamais tehniskais nodrošinājums: dators vai telefons ar interneta pieslēgumu, “austiņas” vai cita audio iekārta un mikrofons.
Vebinārā būs iespēja saņemt atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar vebināra tēmu. Noklausoties kursu, e-pastā tiek nosūtīta elektroniski sagatavota apliecība par dalību. Paturam tiesības mainīt programmu un atcelt vebināru (iepriekš informējot).


Sīkāka informācija pa tālruni: 27798887

Apmācību kalendārs